کوه اسناد «بی بی سی» درباره نیکا شاکرمی، موش زایید + تصویر جمعی از معلمان با رهبر انقلاب فردا چهارشنبه دیدار می‌کنند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) موافقت ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم جنگ در غزه سوناک: حجم کمک‌های امدادی به غزه باید بیشتر شود واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه در قدس اشغالی + فیلم قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گوترش حماس و اسرائیل را به آتش‌بس فراخواند پیشرفت ملموس در سازش ریاض - تل‌آویو صنعا: عربستان تمایل به تکمیل مذاکرات با یمن دارد نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم لاپید: تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس
سرخط خبرها

آخرین وضعیت پرونده «پدیده شاندیز» از زبان رئیس کل دادگستری خراسان رضوی | محسن پهلوان به مصلحت در زندان نیست + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۰۶۴۰
  • ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
آخرین وضعیت پرونده «پدیده شاندیز» از زبان رئیس کل دادگستری خراسان رضوی | محسن پهلوان به مصلحت در زندان نیست + فیلم
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: درباره پدیده تمام تلاشمان این بود اموال مجموعه را حفاظت کنیم و از شرایط قانون گریزی به قانون مداری هدایت کنیم؛ لذا هم اموال حفظ شد و هم شرکت به مسیر خودش برگشت. شرکت پدیده توانست وارد فرابورس شود و بنا نیست ما به عنوان مرجع قضائی و استانداری به عنوان مرجع حکومتی در این زمینه دخالت کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامعلی صادقی، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: ۳۶ واحد قضایی در سطح استان خراسان رضوی و ۱۴ مجتمع قضایی در مشهد وجود دارد.

وی‌گفت: در حال حاضر ۸۱۳ نفر تعداد قضات خراسان رضوی هستند و پرسنل اداری دادگستری نیز استان ۳۰۲۵ نفر‌ می‌باشد. از این تعداد ۲۴۴ نفر اخیرا و طی برگزاری آزمون جذب شده اند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: در سال گذشته بیش از یک میلیون پرونده وارد شعب‌دادگاه‌ها شده و همین مقدار نیز پرونده مختومه و رای صادر شده است. پنجاه درصد پرونده‌ها و توان‌مان در مرکز استان و مابقی آن در سطح شهرستان‌ها است.

به گفته صادقی، جرائم خاص‌مان که پیگیری می‌شود، جرائمی که امنیت اخلاقی، اقتصادی و غیره در جامعه است تحت عنوان جرائم خاص پیگیری می‌شود. دعاوی ثبتی، مطالبات و خانواده‌ها به صورت تخصصی در دادگاه بدوی و تجدید نظر بررسی می‌شود.

آخرین خبرها از پدیده شاندیز

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: درباره پدیده تمام تلاشمان این بود اموال مجموعه را حفاظت کنیم و از شرایط قانون گریزی به قانون مداری هدایت کنیم؛ لذا هم اموال حفظ شد و هم شرکت به مسیر خودش برگشت. شرکت پدیده توانست وارد فرابورس شود و بنا نیست ما به عنوان مرجع قضائی و استانداری به عنوان مرجع حکومتی در این زمینه دخالت کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در ارتباط به موضوع آقای پهلوان باید برگردد و تحمل کیفر کند، اما با اصرار مکرر هیئت مدیره برگردد و به این شرکت کمک کند. فعلا درخواست هیئت مدیره را محترم شمرده‌ایم، هر وقت به این جمع بندی برسیم که حضورشان تاثیر ندارد، به زندان بازخواهند گشت.

اتهام اصلی شهردار سابق مشهد اختلاس بوده است

وی گفت: درباره پرونده هلال‌احمر کیفرخواست صادر شده است؛ پرونده شهردار سابق مشهد نیز آقای ارجائی رای صادر شده و پرونده به دادگاه تجدید نظر رفت. جلسه دادرسی تمام شد، اما پرونده دارای نواقص است و تا نواقص رفع نشود، نمی‌توان تصمیم گرفت.

به گفته رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، اتهام اصلی آقای ارجائی اختلاس بوده است.

تعیین تکلیف وضعیت چهل بازه

صادقی درباره موضوع چهل بازه نیز گفت: چهل بازه تبدیل به رودپارک شده و فضای مناسبی ایجاد شده است. از پل شهید ستاری به سمت شرق‌نقطه اختلافی است. تعاونی‌ها مدعی هستند این اراضی را از شخصی بنام عبدالمجدی محمدیان خریداری شده است. دادگاه اصل ۴۹ تهران رای صادر کرده که ابهام دارد، براساس قانون تعیین بستر رودخانه با دولت است. قبلا دولت و به نمایندگی آن اب منطقه‌ای برای بستر رودخانه سند گرفته که دادگاه انقلاب تهران ان را ابطال کرده است.

وی ادامه داد: بستر رودخانه را که نمی‌توان به کسی داد. ما در دوره خشکسالی هستیم و نمی‌دانیم دوباره چه زمانی دوره ترسالی برسد، اما اگر سیل‌های سال‌های گذشته از آنجا عبور کند چه مشکلاتی پیش خواهد آمد. این نقطه اختلافی بین دادستانی کل و دادگاه تهران است.

پیگیری مسئله روستای فیانی

صادقی در ادامه درباره موضوع روستای فیانی گفت: جلسه‌ای با تعدادی از نمایندگان مجلس در این خصوص برگزار کردیم. بیش از هزار مورد در استان دادخواست ابطال ماده ۱۴۸ و ۱۴۹ داشته‌ایم. افرادی سند گرفته‌اند و نمی‌گوییم جرمی مرتکب شده‌اند منتهی افرادی که خود را مالک می‌دانند حق‌شان است که به دادگاه بروند و ابطال آن را از دادگاه صالحه بخواهند و تنها رفاه دادگستری نیست که به این اسناد معترض هستند. قوه قضاییه به نمایندگی از دولت باید اراضی را حفظ کند.

وی ادامه داد: حرف ما با این مدعیان اصحاب رسانه این است، با این مشکلاتی که امروز در خصوص کم آبی و برق داریم. اصحاب رسانه باید چه کاری انجام دهند. اصحاب رسانه باید به مشکلات کمک کنند و مشکل ایجاد نکنند. زمین در اختیارکسی نیست، ولی از آن حفاظت می‌شود. ما منتظریم رای نهایی صادر شود.

وی گفت: بررسی ما این بود که اصحاب رسانه برای پوشش تجمع نبودند و بلکه برای ساماندهی تجمع آمده بودند و این تجمع هم غیرقانونی بود. شما که قلم و رسانه دارید به ما کمک کنید. بجای اینکه تجمعی شکل دهید به مردم بگویید ما پرونده را بررسی کرده‌ایم و مسیر قانونی خود را طی می‌کند.

صادقی ادامه داد: من به عنوان دادگستری استان باید از اموال دولتی حفاظت کنم. این دادخواست رفاه دادگستری به چه رای قطعی منجر شود برای من فرقی نمی‌کند.

انتقال زندان مشهد نیازمند اعتبار چند هزار میلیاردی است

صادقی در ادامه در خصوص ترک فعل مدیران و انتقال زندان مشهد نیز گفت: از مراجع نظارتی خواسته ام که این ذهنیت منفی که درخصوص مدیران جا افتاده که همه مدیران فاسد هستند مگر خلافش ثابت شود را پیگیری کنند. ترک فعل یک رفتار محدود است و‌نمی‌توان گفت هرکس ترک فعل کرده مجرم است. درحال حاضر پرونده‌ای که در جریان رسیدگی باشد در مراجع قضایی موضوعی را نداریم.

وی ادامه داد: انتقال زندان یک مطالبه مردمی و استانی است. در سفری که اواخر سال ۱۴۰۰ که ریاست قوه به استان داشتند یکی از مطالبات ما انتقال زندان بود. این مطالبه وجود دارد و مشکلی که وجود دارد بی‌پولی است. یک اعتبار چند هزار میلیاردی نیاز دارد. ۱۰۰ هکتار زمین به تملک اداره کل زندان‌ها در آمده است و پیشنهاد ما برای این پروژه این است از محل منابع اداره کل زندان‌ها تحت عنوان مولد سازی منابعش تامین شود.

تاکید دادستانی خراسان رضوی بر مقابله با سرقت و زورگیری

در ادامه این نشست نیز محمدحسین درودی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست گفت: کار در دستگاه قضایی مقید به ساعت اداری نیست و روز تعطیل ندارد، از این جهت خسته‌نباشید می‌گویم.

وی درباره زورگیری در مشهد اظهار داشت: تعدادی از محکومین که در زندان هستند مربوط به سارقان و زورگیران‌است. اما همچنان شاهد زورگیری در سطح شهر هستیم. بسته به اینکه مرتکب چه جرایمی شده باشد و شرایط رفتار مجرمانه‌شان، پرونده تشکیل می‌شود. تاکید ما بر‌سخت گیری نسبت به این رفتار‌ها است.

خشک شدن دریاچه بزنگان به دلیل خشکسالی است

درودی در پاسخ به سوال خبرنگار شهرآرانیوز درباره دریاچه بزنگان نیز گفت: خشک شدن این دریاچه مربوط به موضوع خشکسالی است و پرونده فردی که سند دارد، به صورت ویژه در دست بررسی است.

قرار نهایی پرونده بازی ایران و لبنان در مرحله صدور 

دادستان عمومی وانقلاب خراسان همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار شهرآرانیوز درباره آخرین وضعیت پرونده بازی ایران و لبنان گفت: در خصوص پرونده حواشی بازی فوتبال ایران و لبنان که در مشهد برگزار شد باید گفت برخی اتهامات این پرونده مربوط به افرادی است که در استان صلاحیت رسیدگی به اتهام آنها را نداریم، اما اتهام افرادی که در استان صلاحیت رسیدگی وجود داشته، در مرحله صدور قرار نهایی است.

پرونده دو عضو تعلیق شده شورای شهر مشهد در حال بررسی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی درباره تعلیق تعدادی از اعضای شورای شهر گفت: در مورد دو نفر از اعضای شورای شهر مشهد، باتوجه به اتهامی که متوجه آن‌ها بود، طبق قانون تعلیق می‌شوند. تعلیق به موجب قانون است و‌ در اختیار دستگاه قضایی نیست و ما به شورای شهر فقط اعلام می‌کنیم.

وی افزود: پرونده هر دو نفر در حال رسیدگی است و برای یک نفر رای صادر شده است و یک پرونده دیگر در دست رسیدگی و تجدید نظر است. برای فرد دیگری‌پرونده‌ای در دست نداریم. در سال گذشته احضار‌هایی داشته‌ایم و دفاعیه اعلام کردند.

جمع‌آوری فضای کافی‌شاپ ها با تصمیم کمیته عفاف و حجاب بوده است

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی همچنین گفت: پلمب پل هوایی و جمع آوری فضای کافی‌شاپ‌ها در کمیته عفاف و حجاب تصمیماتی گرفته شده و از آن‌ها سوال کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->